Home

Dit maak ik

 

Door mijn jarenlange ervaring in de bureauwereld ben ik van veel tekstmarkten thuis.

Het liefst ontwikkel ik concepten en schrijf ik voor retail en Fast Moving Consumer Goods. Je kunt me ook heel blij maken met thema’s als wonen, styling en vastgoed. Hieronder een greep uit de campagnes waaraan ik heb gewerkt.

Heel verfrissend als een sieradenmerk écht iets vernieuwends wil!

Bij AGH & Friends klopte Le Chic aan met een vraag: bedenk een campagne rondom ons sieradenmerk, die ‘anders dan anders’ is. Daarmee waren ze natuurlijk precies bij het juiste bureau. De printcampagne stond in diverse toonaangevende glossy’s.

Als freelance creatief team op zoek naar opdrachten moet je dus wel jezelf aan de man/vrouw brengen

Samen met oud-collega Marianne van retailbureau Pluspoint vormde ik enige tijd een freelance creatief team. Om daaraan bekendheid te geven en opdrachten binnen te halen bedachten we een mailing die naar alle grote reclamebureaus van Nederland ging. Meat the girls. Het haalde zelfs de Adformatie!

Hoe 24 grappige sleutelhangers een ongekende verzamelrage ontketenden.

Supermarktketen Super de Boer kwam bij ARA met een leuke spaaractie: pluche diertjes aan een sleutelhanger. Om de dieren ‘tot leven’ te laten komen bedachten we een hele wereld eromheen. De Bungels waren geboren, 24 verschillende diertjes met ieder hun eigen karaktereigenschappen en eigenaardigheden. Compleet met een website van het dorpje waarin de Bungels woonden en waar ze volop avonturen beleefden, met spelletjes, raadsels en meer. De populariteit was ongekend, de Bungels waren niet aan te slepen en leidden bijna tot een Bungeloorlog…

Werken voor een van de grote spelers op de Nederlandse levensmiddelenmarkt is natuurlijk heel mooi!

Bij het Rotterdamse retailbureau Pluspoint werkte ik aan het maandelijkse kookmagazine, aan advertenties en aan winkelfolders met productinfo. Samen met mijn vaste artmaatje Robin bedacht ik ook de leukste campagnes rondom de spaaracties.

Een drogist die je helpt om lekker in je vel te zitten, dat doet je goed!

Een drogist die méér doet dan alleen producten verkopen. Dat vraagt om een thematische aanpak. Met de tagline DA doet goed bedachten we bij retailbureau Pluspoint een themacampagne voor drogisterijketen DA en – daaruit voorvloeiend – ook actiematige campagnes. Van een speciale kinderkoopavond tot een spaaractie met kaarsen.

Een woonwinkel die je helpt om je thuis te voelen in je huis, dat is toch heerlijk!?

Een gevoel van écht thuiskomen. Dat moet je huis je geven als je over de drempel stapt. En dat is precies wat we met de campagne voor woonwinkel Decorette wilden bereiken. Aan de hand van verhalen van bewoners in verschillende samenstellingen – een jong stel, een gezin, een ouder echtpaar, een vrijgezel – werd hun thuisgevoel vertaald in woonoplossingen. We ontwikkelden een thematisch magazine en een aantal actiematige folders.